Friday, March 28, 2014

Λαθρομετανάστευση εκ Τουρκίας μέρος 3ο, του Ιωάννη Μιχαλέτου


Το μέγα ζήτημα της λαθρομετανάστευσης σε ότι αφορά τόσο την Ελλάδα όσο και την υπόλοιπη Ευρώπη, εδράζεται στην ανάλυση και μελέτη του άκρως σημαντικού ρόλου που παίζει η Τουρκία ως ο κύριος άξονας και ζώνη "τράνζιτ" για τη μεταφορά Ασιατικών πληθυσμών με σκοπό τόσο το προσπορισμό κέρδους, όσο και την επιδίωξη πολιτικών ανταλλαγμάτων, επιχειρώντας να χρησιμοποιήσει την λαθρομετανάστευση ως εργαλείο εξωτερικής πολιτικής.


Στο τρίτο αυτό μέρος θα δοθούν επιπλέον λεπτομέρειες με τις οποίες θα καταδειχθεί η λειτουργία αυτής της παράνομης βιομηχανίας.


Προηγούμενα μέρη:

Λαθρομετανάστευση εκ Τουρκίας
http://www.rimse.gr/2014/01/blog-post.html


Λαθρομετανάστευση εκ Τουρκίας μέρος 2ο
http://www.rimse.gr/2014/01/2.html









Κατηγοριοποίηση δικτύων παράνομης μετανάστευσης στη Τουρκία



Παντουρκικά δίκτυα και με διεθνή διακλάδωση


- Κρατικά δίκτυα αποτελούμενα από διεφθαρμένα στελέχη της Στρατοχωροφυλακής, των Ενόπλων Δυνάμεων, Τελωνείων, Αστυνομίας

- Η αποκαλούμενη Τουρκική Μαφία με το δίκτυο των λεγόμενων "Μπαμπάδων" Τουρκικής και Κουρδικής καταγωγής - Οι ίδιοι ελέγχουν και την πλειονότητα των καναλιών διακίνησης ηρωίνης από την Ανατολή προς τη Δύση.



Μικρότερα δίκτυα συμπληρωματικού τύπου


- Μικρές μαι μεσαίες επιχειρήσεις μεταφορών

- Τουριστικά γραφεία και ξενοδοχεία

- Εξαγωγικές μονάδες

- Δικηγορικά γραφεία


Τα ανωτέρω υποθάλπουν την παράνομη διακίνηση μεταναστών ως συμπληρωματικό εισόδημα ως προς τις κύριες νόμιμες συναλλαγές τους.





Ο ρόλος των Ε.Δ και της Στρατοχωροφυλακής είναι ζωτικής σημασίας αρχής γενομένης από τα σύνορα με το Ιράν, όπου εκτός από το ότι δεν υφίσταται καθεστώς ταξιδιωτικής θεώρησης, τα "ανθρώπινα φορτία" που εισέρχονται τυχαίνουν κάλυψης από τα διεφθαρμένα δίκτυα, αναλόγως βεβαίως και της διάθεσης των διακινητών να πληρώσουν τις κατάλληλες προμήθειες. Περί το 50% του αντιτίμου που καθορίζεται από τους διακινητές σε κάθε μετανάστη εν τέλει καταλήγει στα χέρια των αρχών. 



Κούρδικες αντάρτικες ομάδες σε περάσματα που ελέγχουν καθορίζουν αντίστοιχες "χρεώσεις" και συμμετέχουν ενεργά στη λαθρομετανάστευση. Στην Κωνσταντινούπολη, υπολογίζεται ότι το 20-30% που βγάζουν οι διακινητές από τους παράνομους μετανάστες καταλήγει στα χέρια κυρίως της Αστυνομίας της Πόλης για να κάνει τα στραβά μάτια. Επιπλέον έχει εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου αλλά και τη συσσώρευση κεφαλαίου εκ μέρους των διακινητών, η 
ικανότητα στησίματος εταιρειών-βιτρίνας που υποθάλπουν με ποικίλους τρόπους τη λαθρομετανάστευση στη Τουρκία. Κατά την έξοδο προς την Ελλάδα ή/και τη Βουλγαρία ένα ακόμα ποσό της τάξεως του 30% καταλήγει στα χέρια διεφθαρμένων κρατικών υπαλλήλων προκειμένου να επιτρέψουν την έξοδο.







Ο ρόλος των αεροδρομίων


Τη τελευταία 5ετία, έχει εκτιναχθεί ο αριθμός Αφρικανών και Ασιατών που εισέρχονται στη Τουρκία ως σταθμό προς την Ευρώπη αεροπορικώς. Νεοφανείς εταιρείες με αμφιβόλου ποιότητος αεροπορικό στόλο και με διεφθαρμένο προσωπικό, αλλά και συνέργεια κρατικών στελεχών διασφαλίζει και αυτή την μέθοδο. 



Ένας δημοφιλής διάδρομος είναι Ντακάρ-Τυνησία-Κωνσταντινούπολη. Αφρικανοί από τη Γκάνα,Γκάμπια, Σενεγάλη, και Νιγηρία ταξιδεύουν πρώτα στο Ντακάρ, έπειτα στη Τυνησία ή/και σε άλλους ενδιάμεσους σταθμούς και μετέπειτα εισέρχονται στη Κωνσταντινούπολη. 


Για λαθρομετανάστες που έχουν μεγάλα κεφάλαια και κάποιες γνωριμίες ένας άλλος απλούστερος τρόπος υπάρχει. Παίρνουν την πτήση προς τη Κωνσταντινούπολη ως "τράνζιτ" προς μια άλλη χώρα. Όταν καταφθάνουν αφού περάσουν τον έλεγχο ασφαλείας χειραποσκευών - αλλά όχι διαβατηρίων γιατί δεν υπάρχει για ενδιάμεσες πτήσεις- στη συνέχεια κατευθύνονται προς τις πύλες τις υποτιθέμενης πτήσης ανταπόκρισης, αλλά με τη συνέργεια υπαλλήλων - συνεργών διακινητών, κατευθύνονται προς τους αποθηκευτικούς χώρους των ποικίλων καταστημάτων εστίασης, σουβενίρ, κτλ που επικοινωνούν απευθείας με την έξοδο του αεροδρομίου -αφίξεις. Έπειτα οι συνεργοί τους παραλαμβάνουν και χάνονται στον αστικό ιστό της Κωνσταντινούπολης. Η ίδια μέθοδος προφανώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τρομοκρατικές οργανώσεις. 



Σε όλα τα ανωτέρω πρέπει να σημειωθεί η εξειδίκευση πλέον της Κωνσταντινούπολης ως διεθνές κέντρο πλαστογραφίας εγγράφων και διαβατηρίων όπου αναλόγως κεφαλαίων και γνωριμιών, "ότι πληρώνεις παίρνεις". 


Παρόλο που αρκετά κράτη έχουν προχωρήσει στην παραγωγή διαβατηρίων νέου τύπου, η πρόοδος της τεχνολογίας, εξασφαλίζει πάντα άριστα διαμορφωμένα αντίτυπα που διαφεύγουν από τους τυπικούς αεροπορικούς ελέγχους (αναλόγως του αεροδρομίου, του βαθμού εκπαίδευσης του προσωπικού, ύπαρξης διεφθαρμένων κυκλωμάτων, χρονική περίοδο,κ.α). 


Υφίστανται περιπτώσεις λαθρομεταναστών που πετούν εν συνεχεία της παραμονής τους στη Κωνσταντινούπολη με πλαστά έγγραφα κυρίως προς τα Δυτικά Βαλκάνια και συγκεκριμένα αεροδρόμια με διεθνείς πτήσεις όπου δεν πληρούνται αρκετοί κανόνες ώστε να αποτραπεί η είσοδος. Επιπλέον η κατάσταση στην Ουκρανία, ενδέχεται να αποτελέσει μια νέα "μαύρη τρύπα" καθότι ο λιμένας της Οδησσού που κατέχει παγκόσμιες πρωτιές στη διακίνηση λαθραίου οπλισμού και καπνού, μπορεί να αποτελέσει μια νέα μαζική πύλη εισόδου παράνομων μεταναστών από τη Τουρκία στην Ευρώπη, ιδιαίτερα εάν η αποσταθεροποίηση της Ουκρανίας συνεχιστεί, κάτι το οποίο είναι αρκετά πιθανό, σε συνδυασμό με την κατάσταση στη γειτονική Μολδαβία και Υπερδνειστερία αλλά και τη Ρουμανία η οποία για δικούς της εθνικού λόγους, έχει σχεδόν "αφύλαχτα σύνορα" με τη Μολδαβία και κατά συνέπεια με την Νότιο-Δυτική Ουκρανία.



Τέλος πρέπει εμφατικά να σημειωθεί ότι η λαθραία μετανάστευση εκ Τουρκίας συμπλέκεται με την διακίνηση ηρωίνης και πλέον συνδέεται άμεσα με την επίσημη κρατική θέση της Τουρκίας περί της προώθησης τρομοκρατών στο Συριακό έδαφος, αλλά και της επανεισόδου αυτών στη Τουρκία. Συνεπώς έχουμε να κάνουμε με ένα λίαν σοβαρό τρίπτυχο που άπτεται της διεθνούς Τρομοκρατίας-Οργανωμένου εγκλήματος και Τουρκικής εξωτερικής πολιτικής. 









Υ.Γ Η εμπλοκή της Τουρκίας στη Συρία βαίνει αυξανόμενη το τελευταίο διάστημα παρά τις προειδοποιήσεις διαφόρων διεθνών παραγόντων (όχι μόνο επισήμων κρατικών) στη κυβέρνηση Ερντογκάν σχετικά με την αυτοκαταστροφική της πολιτική που συντείνει στην άσκοπη συνέχιση της αιματοχυσίας στη Συρία. 


Από ότι φαίνεται η Τουρκική ηγεσία έχει φτάσει σε ένα τέτοιο σημείο από το οποίο δεν ,μπορεί πλέον να ξεφύγει και μπορεί να θεωρείται δεδομένο ότι από τα μέσα του 2014 και εντεύθεν θα αρχίσει η πτώση της κυβέρνησης Ερντογκάν, παρασύροντας μαζί του και το ΑΚΠ, αλλά και πολυδιάστατα συμφέροντα που συνδέονται διεθνώς μαζί του. 



Η πρόσφατη υποκλοπή συνομιλίας από κλειστό γραφείο του Τουρκικού ΥΠΕΞ όπου υπάρχουν ισχυρότατα ηλεκτρονικά αντίμετρα, παραπέμπει σε ευθεία προειδοποίηση προς τη Τουρκίας από παγκόσμια Δύναμη που είναι σε θέση να υποκλέπτει ζώσες συνομιλίες από πολύ μεγάλη απόσταση, με άριστη σχεδόν ποιότητα ήχου παρά τις προφυλάξεις (Δεν πρόκειται για τηλεφωνική υποκλοπή πρέπει να διευκρινιστεί αλλά για "συνωμοτική" συζήτηση σε κλειστή ελεγχόμενη σύσκεψη). 


Το μήνυμα ήταν σαφές και θα υπάρξει συνέχεια ανεξαρτήτως της απαγόρευσης του You Tube.